Vad ska man ha med för att skriva en hitt?
2010-09-23 / 23:19:36 / Allmänt

Vad ska man ha med för att skriva en hitt?

Vilka faktorer kan ni inte klara er utan då ni läser en bok?

Som vanligt då jag börjat skriva på en ”bok” så när jag kommit en viss bit in i den inser jag att det här inte är något som mängder av människor skulle vilja läsa och då slutar jag och börjar fundera ut nästa projekt att börja med.

Det var för 4 veckor sedan, sedan dess har det stått helt still på skribent fronten för min del och det håller på att driva mig till vansinne.

Visst har jag idéer, har en hel lista på började idéer

Drömmarnas Skepp –

-          hela historien uttänk, skrivet 25 sidor

Utspelar sig i tidigt 1900-tal med 2 huvudpersoner från helt olika bakgrund som av en slump träffas och far sedan kors och tvärs över Atlanten för att finna en plats i livet.

Vatikanens Demon –

-          uttänkt i stora drag, skrivet 31 sidor

-          en deckare / historisk roman

-          Börjar med en man som mördas utanför st.Petersplatsen inne i vatikanen för att sedan fördas nästan 2000 år tillbaka i tiden och tillbaka till nuet för att avslöja vatikanens demon

Kampen om Rom –

-          en grundtanke, skrivet 5 sidor

-          Om maktkampen i Romspolitik efter mordet på Julius Ceasar och en hemlighet ingen anat
 

Den röda spindeln

-           något mellan en grundtanke och hela historien, hade skrivit 50 sidor, försvann från datorn ett år sedan, men minns nästan varje sida fortfarande

-          Sience Fiction, förföljelse år 2957 och visar att historien alltid upprepar sig själv, enbart med olika konsekvenser på planet.

Stanna…!

- historien uttänkt och klar men kvalitén är låg, skrivit 243 sidor

- Ett par gör slut efter hela gymnasiet och universitet tillsammans, tillbaka blickar som skilldrar hur allt blev som det blev och den stora frågan är, är det verkligen slut?

Love, Lust, Live

-           ca 2/3 är klart av den, kanske runt 300 sidor, men lika så här extremt dålig kvalité att jag inte riktigt kan förmå mig att avsluta den, hur bra jag än tyckte min idé var när jag börja på den för 3 år sedan

-          Det börjar sista året på gymnasiet bland en grupp vänner, vänskapen eskalerar då en i gruppen blir förälskad i en annan och genom det skiftar hela dynamiken i gruppen och då en katastrof inträffar, finns då verkligen rätt eller fel?

Guldstjärnan

-           en tanke

-          Om en toppelev som alltid har de bästa betygen

-          Men ingen vet hur det är inne i personens huvud

En viskning i mörkret

-          En hel tanke om en början och ett slut, men ingen klar mitt

-          Självklart är det en vampyr historia, men den här vampyren är allt annat än de nu så populär gosiga hollywood vampyrerna, han kräver efter liv.

Evolution

-          Tanke

-          Hur vårat samhälle skapats med alla dess stora tänkare som allt mer än ofta har synts i samma hemliga sällskap

KAMP

-          Tanke

-          En flicka förklädd till man tar värvning i Kung Rickard Lejonhjärtas armé i 1100-talets England och vi får följa hennes och hennes bröders resa till det heliga landet och vad som väntar där.

Det som en gång var…

-          Minns inte ens vad min tanke var

-          Typ faller ner i en portal till en alternativ tid, 1600-talet, men som sagt minns inte

En flickas dröm

-          Tanke

-            1800-tal, föräldralöst barn tas in i en fin herrgård bla.bla bla.

R. som i Romanov

- vad hände egentligen med den sista Romanov? - Det var min tanke

Alexander

-          Kanske hänger ihop med den ovan vet, inte,

-          Av det jag minns tror jag det skulle handla om ett försvunnet barn som tas om hand om någon och barnet visar sig vara kunglig, eller nåt

 
Så vad tycker ni? Något som fångade erat intresse eller ska jag börja helt om från noll? Har ingen aning hos mig står det helt still.

Och om ni svarar, blir ni de första att läsa då jag faktiskt har något ;)


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tyckte att Vatikanens Demon lät spännande, typ lite Dan Brown stuk :D

2010-09-24 @ 09:34:39
URL: http://stillunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0