Kollektivt självmord
2010-09-11 / 20:24:27 / Allmänt

Ja nu ska jag inte samla ihop en mängd människor i detta syfte utan just denna bok läste jag på resan hette just precis Kollektivt självmord och var skriven av en finsk författare. Tro mig jag valde inte denna bok av fri vilja utan hade inget annat val än att ta med den då jag var i desperat behov av böcker för har en tendens att förbruka dem ganska så fort.
Inte denna bok dock. Den var trög. Och till största delen störde jag mig bara något enormt på att ett antal människor kan tro att självmord är en rationell lösning på deras problem och då begå kollektivt självmord snäppet dummare ändå. För vad gör situationen bättre om man är en mängd människor som har samma fullständigt idiotiska plan?

Tyvärr kunde jag inte uppskatta den boken då jag inte kunde förstå mig på hur människorna i den resonerade och det som jag inte kan sätta mig in i har jag väldigt svårt att läsa, tror det är en anledning till att jag har så svårt att ta mig igenom Don Quijotte (stavning?)

Hursomhelst lästa jag några betydligt bättre böcker sedan:



Måste faktiskt medge att trots mina reservationer är det något med Charlaine Harris böcker som suger in mig, det är precis som med true blood, varje avsnitt både älskar jag och hatar, men är det egentligen då en författare lyckats? Då de väcker sådana känslor hos läsaren?

Förresten har ni några förslag på böcker???? :)

leter nämligen efter mitt nya offer och har tänkt att leta utanför mina normala banor, så ge mig gärna tips, bara ett krav, den ska vara skönlitterär


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0