Filosoferat på parallella universium i natt
2010-11-05 / 13:21:13 / Allmänt

I mina sömnlösa timmar i natt roade jag mig själv med att försöka att förstå tv-serien charmed. Det låter ju inte så avancerat heller hur? Det är ju liksom bara och titta på den, men det var inte så jag mena. Utan min hjärna skulle försöka förstå hur dåtid, nutid och framtid kan existera parallelt med varandra. Eller hur olika plan kan existera inom samma utrymme? Eller hur cell för cell kan dela sig för att sedan sättas ihop exakt lika?



Självfallet inser jag att de faktiskt inte gör det i tv-serien, jag är inte blåst ^^ utan lekta lite med den idé om det vore möjligt inom fysikens ramar eller hur dessa ramar skulle behöva ändras. Tro mig mina tankar i natt var inte lätta att reda ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0