Upprättelse en fotnot
2010-02-05 / 11:36:44 / Allmänt

Ingen kan väl ha missat att Brittany Murphy och Casey Johson, kändisar, som nyligen dött båda anklakades för att det var droger som tog deras liv, med stora långa artiklar rörande det ämnet. Varför tar tidningarna inte reda på fakta innan de publicerar det? Borde inte de kunna bli stämda för förtal?

För idag läste jag inget annat än att båda deras dödsrapporter i tidiningarna blivit felaktiga, så bra att de då inte blivit anklade för att ha dött i överdoser för det kommer ju folket glömma eller hur?

Precis som med Heath Ledger, hans första rapport sa att han dött av överdos, när det i själva verket hade varit så att hans läkare skrivit ut mediciner som tillsammans utgjorde en livsfarlig kombination. Men hur många vet det? Hur många tror inte fortfarande att det var självmord han dog av?


Casey Johnson dog på grund utav hennes diabetes.




Brittany Murphy dog av läkemedelsförgiftning i kombination med sviterna av en lunginflammation, samt järnbrist.





Dessa kändisar som median direkt dömde utan att först se hur det egentligen var borde få upprättelse och inte bara någon rad i någon kolumn i tidningen utan lika mycket plats om inte mer som först skrev felaktigheter. De ska inte till och med i döden bedrövas av median.

Jag vet att inte många läser min blogg, men nu har jag i alla fall dragit mitt stå till stacken.

NoHiding

Kommentarer
Postat av: Jennie

bra skrivit.. alla borde se det här <3

2010-02-05 @ 14:50:34
URL: http://jengucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0