Min analys av Robinson
2010-02-01 / 16:25:33 / Allmänt

Nu undrar ni säkert vad jag har att säga om Robinson finalen? Oavsett om ni gör det eller inte kommer jag att berätta det för det är ju lite utav grejen med att ha en blogg vet ni. Ni får också ursäkta att jag inte bloggat överdrivet mycket på sista tiden. Ni förstår var inte hemma på hela lördag förutom typ en timme och då skulle jag göra mig i ordning och äta innan vi skulle ut på kvällen, vilket jag kommer till senare. Och på söndagen kunde jag ju inte gå in på Internet på hela dagen för jag ville inte veta vem som vunnit Robinson innan jag själv hade sett finalen. Ville ju inte ta ur spänningen ur det hela liksom. Men nu har jag sett finalen och kan berätta att jag är glad över utspelet.

Man kan fråga sig om Jimmy aldrig sett någon tidigare säsong i Robinson? Jag tvivlar mycket starkt på det för det s.k. sociala spelet som han ansåg sig så bra på att spela baktände på honom själv. Han trodde han kunde rösta ut vilka som helst och sticka knivar i ryggen till höger och vänster utan att det skulle få konsekvenser på honom själv sen då det var han som stod inför domen. För i alla säsonger har väl de utröstade fått vara med att rösta på vinnaren? Så hur i helvete tänkte han då de han satt en kniv i ryggen på, trodde han verkligen att de skulle rösta på honom i en final? Kanske hade han tänkt att han och Anders skulle vara i final och att han då skulle skylla alla planer på honom. I vilket fall måste jag bara säga att jag är otroligt glad att de flesta andra Robinson deltagare såg igenom hans charad och tillsist fällde honom.

Karma är något som utan tvekan måste existera, så mycket skit som han kastade ut är det inte det mins
ta konstigt att han fick det tillbaka till sist.

Vad tycker jag nu om att Hans vann? Faktiskt så tycker jag att det blev det näst bästa alternativet. De tre som det gick bäst för i tävling bland de utröstade var de tre som jag hoppades på skulle gå vidare. Ni vet ju att jag hoppades på att Annika skulle vinna och om hon inte skulle gjort det hoppades jag på Hans och Mats.

I början störde jag mig något så otroligt på Hans och tyckte han var en besserwisser men under tidens gång började jag se bortom det han var en väldigt kunnig person och lämpad för att överleva ett Robinson liv likaså var han stark i tävlingarna och han förtjänade verkligen att vinna Robinson.

Där har ni min Robinson analys, vem trodde ni skulle vinna?




NoHiding

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0