What's your dream?
2010-12-03 / 00:43:31 / Allmänt

I One Tree Hill när Lucas får beskedet att han inte kan fortsätta spela basket på grund av sitt hjärta och han väljer att strunta i det och spela ändå, kunde jag aldrig förstå det beslutet. Det är ju bara en sport …

 

Jag har fått reda på att jag aldrig kommer kunna ta dykcertifikat för på så grunt vatten som 5 m djupt är chansen stor att mina lungor skulle sprängas. Även på mycket grundare vatten till och med. Att ta dykcertifikat har varit min dröm ända sedan jag fick mina första simfötter och cyklop. På sommaren vet alla att jag befinner mig mer i än ur vattnet, jag älskar vattnet men vattnet älskar tydligen inte mig.

 

I hela mitt liv har jag inte låtit min Astma hindra mig, jag simtävla i flera år, jag har cyklat tjejvättern, spelat tennis, dansat, innebandy, åkt skidor och mycket mycket mer. Men nu jävlar har Astman gått för långt då den bestämmer sig för att jag inte ska få göra det av alla aktiviteter jag gillar mest.

 

Jag vet att det inte är värt att riskera att lungorna sprängs, jag önskar bara verkligen att det fanns ett sätt för mig att dyka, för om jag aldrig kommer dyka i stora barriär revet vet jag inte vad jag tar mig till…

 

Idag förstår jag Lucas beslut att spela trots sitt hjärtfel.

Men jag kommer inte sätta mitt liv på spel för att dyka.

 

Jag måste bara hitta en ny dröm. Så enkelt är det. Hitta en ny dröm.

 


ps. Om någon vill köpa en dykupplevelse säljer jag min för 500 kr, man får dyka med tuber och allt


Kommentarer
Postat av: Jennie

På ett sätt skäms jag, jag blev så uppslukad i det hela när jag såg det här. Visste verkligen ingenting om att vi astmatiker kunde dyka. De undanhåller verkligen mycket information. Du vore den bästa dykarn Emelie om du hade fått chansen och du förtjänar chansen mer än någon annan. Men du har tagit det bra och beslutat att strunta i det. DET är starkt att tänka på dig själv.

Jag tror jag har en tendens av att strunta i vad allt pekar på och bara göra det ibland. Jag skulle nog gått in på planen och spelat basket som Lucas.

Men konsekvenserna kan vara farligare än man någonsin kunnat tro. <3

2010-12-03 @ 07:51:12
URL: http://jengucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0