Recap
2010-04-19 / 20:57:31 / Allmänt

Nu har det blivit länge sedan som jag bloggade och jag är medveten om det för bloggen har inte kommit i första och inte ens i andra hand de senaste dagarna för tiden har bara inte funnits till och bloggen har därmed inte prioriterats.

Torsdags

Sommarvädretsdag med uppemot 17 grader ute kan ni gissa vad jag gjorde? Jo det ska jag berätta jag tog på mig en bikini och la mig ute i solen och plugga, min första soldag för året och med det blev det också min första solbränna för året, då jag råkade bränna mig i ansiktet då den starkaste solskyddsfaktorn vi hade hemma låg på 10, 8 och 4. inte för att jag skulle behövt 50 som i karibien men 15 hade nog räckt gott och väl det fanns dock inte. Så det blev att sola med försiktighet - skoja! Som om jag kan sola med försiktighet, vet ni inte vem min mamma är`? Haha. Hursomhelst så pluggade jag konstant hela dagen för på fredagen skulle jag ha tenta. Förutom några timmar på kvällen då jag som vanligt drog till gymmet. Fast det blev bara 40 min spinning, skulle köra 30 efter det också men det passet var inställt så det fick vi hoppa. Sen på kvällen blev det också en liten promenad med Anton - trevligt!




Fredags

Vaknade första gången klockan 05.00 och kunde sedan inte somna om innan dess jag skulle gå upp och åka till universitetet och göra min tenta som jag faktiskt var rätt så nervös för, det var nämligen den här perioden i historien jag sedan tidigare kunde minst om. Dock hade jag inte behövt att oroa mig för när jag kom in till universitetet och fått tentan kunde jag inte låta bli att tänka är det inte svårare än såhär? Gjorde den klar på 40 minuter och satt sedan i 20 min och fika för man var tvungen att sitta kvar en timme, efter det åkta jag hem och köpte på hemvägen med mig lite glass och godis till jennie som var hemma och inte mådde bra, samt en merci chokladask till mamma som fylld år och sedan varit på kurs, men den delade vi på allihoppa. På kvällen blev det mitt favorit tv-program så ska det låta och måste verkligen säga att jag älskade det norska laget! Så otroligt bra de var - helt klart bättre än det svenska som jag inte riktigt vet vad de höll på med i programmet.

Lördags

Dagen började rätt så tidigt för spinningpasset började klockan 10 och innan dess var vi ju tvungna att både hinna äta frukost och även smälta den innan vi kom dit och det var ett av de bättre spinningpassen den här veckan, just ja jag var på spinning i fredags också och då kom det två tränare dit, lite typiskt då ingen dykt upp på torsdagen och 2 kom på fredagen, men på lördagen var tränaren tillbaka igen och passet var ett av de jobbigaste jag kört och tog i mer än vad jag gjort tidigare. Det kändes i mitt knä efterråt kan jag meddela. På eftermiddagen cyklade mamma och jag sedan och plockade lite blommor till mormor och efter vi gjort "inbrott" hos mormor så fick vi skynda oss hem för jag och Jennica skulle åka och se på dansföreställningen down n out inne på sagateatern, jennica förresten var är min sked? Väl inne i stan sprang vi också lite snabbt på Linnéa och sedan skynda vi oss snabbt vidare till sagateatern, till en otrolig dansföreställning.

Söndags

Direkt på morgonen blev det att dra iväg med Malin till stan och shoppa vi behövde nämligen lite vår och sommarkläder, men höll på och komma hem med helt andra saker innan jag mindes vad det egentligen var som jag skulle köpa. Som tur var löste sig det. Och köpte bl.a. ett par skit snygga kortbyxor på stadium och en hel utstyrsel till valborg som inte riktigt är min stil, men på ett sett väldigt min stil, hursomhelst det får ni se då! Gick också och skickade sms hela tiden för var ju tvungen att hålla mig uppdaterat om vad som hände i Karlstad denna dag ^^ Hemma från staden var jag väldigt rastlös så hjälpte lite till med tvätten och så hemma och sprang allmänt omkring i hela huset, fortfarande rätt så rastlös faktiskt! Jennie tror nästan jag fått ADHD för jag kan inte vara still en sekund, det kan ju inte vara riktigt hälsosamt eller?

Måndag

Sitter just nu inne på universitetet och skriver det här men lägger upp det sedan då jag kommerhem för har tänkt att lägga in lite bildet varav vissa har jag på min andra dator. Hehe. Men för mig börja dagen idag med sovmorgon efter att inte sovit ut ordentligt sedan tentan kände jag att det var välbehövligt för att imorgon börja med kaoset igen. Ska snart börja en ny kurs efter 1815 i historia och det är väl då allt händer egentligen? Eller? Får se hur den blir det kan jag inte säga än, så får fortsätta inlägget på vägen hem sedan. Ikväll blir det tdsträning och spinning, kanske lite styrketräning också, låter det som en bra plan? Jag gillar den i alla fall - bästa spinninginstruktören idag vet ni så kom med dit :)

Just ja jag skulle bloggat innan spinningen det glömde jag bort och tyvärr får ni inte så många bilder heller XD  


Kommentarer
Postat av: Alexanderbusk

Wow, jag är stolt över mig själv jag orkade läsa igenom allt xD

2010-04-23 @ 16:33:12
URL: http://alexanderbusk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0