Den tänkande människan
2009-09-09 / 21:11:38 / Allmänt

Existerar verkligen den? Eller är jag för trött för att orka tänka och att det är därför jag börjar ifråga sätt hela min existensiellitet som en fungerande människa? Låt oss hoppas på det senare alternativet. För männskilghetens skull och framförallt för min egen.

 (inte aktuell nu men det visade pluggandet i den mest konkreta form)
Plugga och träna och plugga och träna, finns det plats i livet för något mer? Det minns jag faktiskt inte det var så länge sedan jag sysselsatte mig med något annat. Men att träna är ju himmelskt för på något mirakulöst sätt får jag genom det tillräckligt energi för att kunna plugga. Iaf ca 10 timmar om dygnet men tyvärr är det inte tillräckligt måste plugga mer måste klara tentan! Jag KAN inte och ACCEPTERAR INTE ett IG! och hör sen!

I am the one and only- The voice of the blackout of life - Nohiding

Kommentarer
Postat av: Therése

Hade en föreläsare i studieteknik förra veckan som berättade att man inte kan plugga mer än i 30-50 min perioder, sen måste man ta en paus, och i den får man inte göra något tankekrävande. Jag vet inte hur du går till väga kanske du gör så, men annars är det ett tips :) Hjärnan slutar ta emot info efter det, den behöver sina pauser :) Kram på dig o lycka till med tentan :)

2009-09-09 @ 21:20:25
URL: http://mooveit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0