Tio Myter om Vaccineringen av Svininfluensan!
2009-10-25 / 20:02:30 / Allmänt

Jag lovade att jag skulle sluta att skriva om svininfluensan, men om jag inte sprider vidare det som jag vet kommer jag att känna mig personligen om någon drabbas av den och motsatt sig vaccinering. Så ni får helt enkelt leva med att jag fortsätter.

Så jag ber er - oavsett vad ni känner för mig, influensan eller mitt tjat om influensan, läs följande!!

1. Jag har ett starkt immunförsvar och behöver inte vaccinera mig
Den här influensan är en helt ny typ som ingen har något immunförsvar emot.

2.
Vaccinet är farligt, det finns kvicksilver i det.
Den lilla mängd som finns fungera som konserveringsmedel för att vi ska slippa bakterier. Samma mängd som finns i en dos vaccin finns i
en halv portion fisk!

3. Man blir sjuk av vaccinet.
För att få ett bra skydd måste immunförsvaret reagera och skapa antikroppar. När det händer får man vad som likna en mild influensa infektion.

4. Jag är allergisk mot ägg och tål inte vaccinet.
Om du kan äta pannkakor och bullar är allergin inget hinder för vaccinet. Reagerar du starkt på ägg, kommer du utredas.

5. 30 % får biverkningar av vaccinet.
Hittils har 10-15 % fått feber som reaktion. 30 % har fått lite ont där sprutan stuckits in.

6. Man vet inte om det skyddar.
Allt talar för att man får fullt skydd. Det virus som cirkulerar överstämmer exakt med det virus man framställer vaccin på.

7. Jag har haft Asiaten och är för gammal för att vaccinera mig.
Den ger inget skydd mot A(H1N1).

8. Vaccinet är inte testat och jag vill inte chansa.
Inget vaccin får någonsin ges innan lagstagade utprövningar gjorts!

9. Det blev inget!
Just nu ökar antalet fall i Sverige. Med erfarenhet från tidigare stora influensaepedemier ser vi att utvecklingen av den här influensan överenstämme helt med tidigare. Under en mild höst sjunger smittspridningen för att senare, i november, december återkomma kraftfullare.

10. Jag blir inte sjuk - Jag smittar inte.
Vi har stora grupper i Sverige som inte kommer att få vaccin, bland annat friska barn mellan 0-3 år. De måste skyddas indirekt genom att vi andra vaccinerar oss.

(följande punkter är tagna av SMITTSKYDDSLÄKAREN BRITT ÅKERLIND)

Vaccinera er för att rädda liv både ert eget och andras.


I am the one and only - The voice of the blackout of life - NoHiding

OBS: NY MEJL [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0