Rädslor
2011-09-15 / 17:13:06 / Allmänt

Varje dag möts vi av dem. De ter sig olika för olika personer och visar sig i olika former. Men var så säker var dag dyker de upp.

Klarar jag av det här?

Vad är det som låter?

Ska det verkligen vara sådär dimmigt?

Är den där spindeln på insidan?

Stängde jag av alla plattorna på spisen?

Gå aldrig in i en situation och redan vara bestämd på att det inte kommer gå, bestämd dig aldrig för att vara rädd. Det ger en bra utgångspunkt för hur man ska hantera det hela. Man borde alltid gå in i alla situationer tänkandes att det inte är något farligt att man kan klara det. Det är inget hinder! Den ger bara möjligheten till flera vägar.

Fast man är bestämd på att man ska klara allt kan oron ändå komma krypandes… Det betyder då inte att man inte tror på saken eller att man inte tror på sig själv, man vill vara säker, säker på att man inte kommer göra något för att förstöra något.

Men saken är den man kan aldrig vara säker, aldrig till 100%, man kan aldrig veta konsekvenserna av varje handling. Fokusera all energi på den positiva konsekvensen även om det tillkommer negativa, bemöda dem inte en tanke! De är inte värt det! Bara DU vet vad DU vill.

Jag vet vad jag vill. Jag vill det här. Jag klarar det här. Jag är helt fokuserad på den positiva konsekvensen så får den negativa komma om den vill, den kommer inte röra mig ryggen. 

Jag är inte rädd. Är du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0