Panik
2009-11-30 / 23:52:47 / Allmänt

Man skriver ofta att man har panik då man enbart är stressad och använder begreppet vid allahända situationer, men är ganska säker på att just nu har jag inget annat än just panik.

Svårt att andas, känns som något sitter åt kring halsen och tillräckligt med luft kommer inte ner i mina lungor.

Mår illa, i en vecka nu har jag trott att jag i vilken sekund som helst kommer att spy

Huvudvärk, den dunkar något frenetiskt och gör det omöjligt för mig att kunna göra något och det tar timmar för mig att bara ta mig  upp ur sängen.

Ont över hjärtat och som ett tryck över hela bröstkorgen, det är läskigt!

Väldigt lätt emotionell.

Alla dessa symtom passar in på panik ångest. Usch usch usch, jag vill bara återgå till det normala, men desto mer jag tänker på dessa symtom desto värre mår jag och jag vill inte börja hyperventilera så jag ska bara låtssas att jag mår bra och hoppas på att det försvinner illa kvickt.

NoHiding


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch då..låter inge bra Gumman:( vet ju hur de kan vara, alla säger att man ska "andas" och "slappna av" och att "allt löser sig" men de e ju lättare sagt än gjort tyvärr. har ännu inte hittat lösningen, men ja lovar att ja delar med mig när den kommmer:) de dom funkat bäst för mig har varit att avdramatisera det genom att läsa på så man vet vad de e o vad som händer o det faktum att även om de kan kännas så så dör man inte utan de går alltid över efter 10-15 min. XD fortsätt simma forsätt simma gumman:):):) Kramar Lina

2009-12-07 @ 16:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0