Uppror
2008-12-08 / 20:40:16 / Allmänt

Uppror


Det är kvinnans plikt att underordna sig mannen. Enligt vem är detta vår plikt?


Idag hade jag en mycket intressant lektion i religionskunskap då vi diskuterade könsroller i vårat nuvarande samhälle. Alla, dvs. de killar som pratade förespråkade att männen skulle ha all makt i samhället medan kvinnorna skulle stå vid spisen och laga mat och ta hand om barnen. Var har dessa människor kommit ifrån tänkte jag, jag var helt tvungen att yttra min röst i denna diskussion för varje ord blev jag mer och mer irriterad. Vi tjejer bara satt där men jag tänkte inte göra dem till viljes genom att underordna mig. "Männen har ju styrt, ställt och sen nästan alltid haft all makt och nu håller jorden på och dö, så kanske kvinnorna skulle ha haft lite mer att säga till om"


Var dessa killars tankar kom ifrån tänker jag inte spekulera i huruvida den har nog grunden som mycket annat i Bibeln. I 1:a kor brev anges det på ett ställe att kvinnan skall hålla tyst och underordna sig mannen. Dock tror jag ej att detta var själva grundtanken.


Låt oss gå tillbaka till skapelsen och edens lustgård. Från vilken eva och adam blev utkastade när de åt av äpplet, som eva "lurade" adam att göra. Dock här skiljer sig min uppfattning. Det står klart och tydligt att eva åt av äpplet för att vinna mer kunskap om vår värld och om Gud. Medan adam i sin tur enbart åt av äpplet för att eva sa det.


Vem är egentligen den som borde underordna sig? Vi kvinnor är inte helt dumma i huvudet vet ni, vi vann vår kunskap och flertalet män deras dumhet.   

I am the one and only - the voice of the blackout of life


Kommentarer
Postat av: you know who I'm

Herregud!

haha, patetiskt. Bara för det enda männen kan göra är att bestämma över kvinnan. GROTTMÄNNISKOR!

Det är sådana killar som blir som "Mr Heckles" i vänner. ENSAMA! För vi är inga jävla hembiträden!



Där skrev du det bästa inlägget någon någonsin har skrivit! Utan oss är dom ingenting.

Det är dags att alla inser det, It is time för kvinnorna att ta över!



Kisses <3

2008-12-08 @ 21:00:02
Postat av: me again

Först skapade gud mannen, men sedan tänkte han

"Men va FAN, han kommer ju inte äns klara sig en hel dag" När han såg hur Adam såg alldelles retarded och bortkommen ut på planeten jorden. "Bäst att jag formar en kvinna i lera också, annars kommer det här bli jordens undergång" När han formade kvinnan kom han på att det är bäst att göra deras hjärna lite större. Någon måste ju lära männen något.

2008-12-09 @ 14:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0