Något nytt
2010-03-18 / 20:45:50 / Allmänt

Varför är det så svårt att starta med något nytt? När det känns så mycket skönare att falla tillbaka mot något gammalt, som man redan lagt ner mycket tid på och man inte behöver börja om från början igen. Men jag är trött på att göra det nu.

Varför är det så svårt att börja skriva på något nytt? Jag har hela handlingen i huvudet, jag ska bara skriva ned den egentligen. Men jag gör det inte det tar emot att se när man är på sida 2 av vad som kanske kommer bli 300? Då känns det så mycket lättare att putsa på det man redan har många sidor på och inte behöva ta det från början igen. När jag tänker på hur mycket jag måste göra så tar det stopp, jag orkar inte. Hur bra jag än tycker att min idé är så tar det stopp.

Det gäller inte bara att skriva utan alla aspekter av livet, innan man kommer igång och ska börja med något nytt, känns det som jag vill krypa ur mitt skinn och bara sjunka genom jorden, för att börja från början är skit, rent ut sagt. Och det tar så väldans mycket energi. Av energi som jag inte besitter nuförtiden.

Så vid tanken på att börja med något nytt får jag svindel, hoppas bara den försvinner...

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag stötar dig hela vägen!

Om någon klarar det så är det du Emelie! :)<3

2010-03-18 @ 22:09:32
URL: http://stillunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0