Mina GALNA drömmar
2010-01-14 / 21:06:00 / Allmänt

Nu är det så här att jag snackat med jennie idag om de otroliga galna drömmarna jag hade i natt som var helt crazy alltså, milt sagt och de drömmar jag kommer beskriva gick in i varandra hela tiden så visste aldrig riktigt vad jag var, vem jag var eller något. Och de drömmar jag kommer beskriva hade jag mellan klockan 5 till 9 och det är konstigt att jag drömde så mycket på några få timmar du jag inte drömt alls på flera veckor, eller visst har ja drömt bara inte minns dem XD

Scenario 1 - Tunnel med Religiösa symboler
Jag bär min konfirmationsdräkt och blir tillsagt att stå väldigt nära ett kors, då jag ser att korset inte är "äkta" (vad det nu innebär men det visste jag i min dröm) I samma sekund jag inser att det är falskt blir jag knuffad framlänges, korset faller och hamnar i en trädallé och i andra änden ser jag ett stort kors i brons med alla möjliga krussiduller av sträck och symboler, bakom den visar sig en tunnel. Min nyfikenhet driver mig vidare väl inne i tunneln möts jag av mellan tak och golv fyllda med religösa symboler jag inte kan identifiera i verkligheten. En dörr stängsbakom mig jag är fast. En fackla tänds och jag tar den och går, längre och längre in, längst in ligger en gammal gammal bok, på typ ett altare. Precis när jag är framme och ska läsa på dess framsida försvinner texten för mina ögon och den här verkligheten försvinner allt jag minns är Ju...


Scenario 2 - Sherlock Holmes aktig
Vi skuggar en bil som lämnar ett hus, jag och ett par till någon äldre än mig och min lilla kusin Erik. Vi skyndar fram till ett gammalt hus, detta var någon gång i dåtid, vi testar på något sätt att låsa upp den första dörren, detta hus hade dubbel dörrar och tydligen om den första dörren klicka till fungerade det i den andra dörren också. Väl där inne hör vi steg bakom oss och vi skyndar ut på balkongen, jag hoppar först för att sedan kunna ta emot erik. Men han hoppar innan jag är nere och på något vis landar han föra mig.. konstigt i och med att jag väger mer? hursomhelst så hamnade vi i en restaurang och där uppståndelsen blev stor och utrymms på sekunder medan vi krymper mellan borden som skurkar.


Scenario 3 - Vilse i snön
Jennie, jag, anton, emma, johanna och julia är ute och går i ett landskap i snön det är otroligt mycket snö och det är svårt att ta sig fram, vet inte vart vi går eller vad vi gått ifrån men vi bara går och går och går. Det konstigaste med den här drömmen var att jag några veckor tidigare drömt om samma landskap då utan snö men exakt samma område och saken är den att jag aldrig, aldrig någonsin sett det landskapet i verkligheten, men drömmer om det upprepade gånger.

Scenario 4  - Robin Hood
Här kommer jag (robin hood), marion och lille john ridande för att befria någon som är på en häst, konstiga är att när vi är framm vid den vi ska befria är jag inte längre robin hood utan marion. Sedan var vi i något fort med en massa igenkännbara och andra oigenkännbara människor som håller på att få inbrott osv. Den flöt konstant ihop med drömmen vilse i snön och den nedan.

Scenario 5 - alternativ verklighet
Här såg allt ut som i verkligheten, inget var vridet eller något utan var hemma i mitt eget hus, men allt var mörkt och i hela huset hängde det skrämmande, riktigt otäcka tavlor.

Scenario 6 - i ett fjärran land
I denna dröm var alla jag någonsin gått i samma klass med sedan jag börja skolan. Och vi var alla någonstans på typ ett läger, resa eller något. Pratar med en gammal klasskompis som säger att han också ska vidare till Australien efter och tydligen skulle ja det och vi säger "men då ser vi på black eyed peace konceren i australien då" som om det bara skulle vara en enda i sånna fall i hela australien sekunden efter förvanlas den till en annan gammal klasskompis men jag ser fortfarande att det är samma person fast de är helt olika varandra. helt sjukt. Sedan på rummet den kvällen bodde jag med två andra klasskompisar Guess who? Då säger jag " Behöver vi vara finklädda ikväll eller kan man ha på sig vad som helst?" den ena blir fullständigt galen på mig och av det vaknar jag.

Och hela tiden växlade dessa drömmar så visste aldrig riktigt vad jag var och vet att jag glömt vissa av sceneriorna men kanske ser ni något kul i någon av dem iaf ;)

NoHiding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0