Mariette...!
2009-11-27 / 23:40:04 / Allmänt



Av er som läser min blogg kan väl ingen undgått att missa att jag fullkomligt och totalt avgudar Mariette enda sedan hennes framträdande i kvalet då hon sjöng Dear Mr. President har jag i varje vecka tyckt att hon och ingen annan är på toppen av min pyramid.

Sedan Idol tidigare säsonger vet ni som känner mig att jag ofta fäster mig vid någon eller några, men kan säga att av alla år som jag tittat på Idol (jag missade det första) Så har ingen person berört mig mer än vad Mariette har gjort. Genom idol resan har hon gjort flera av mina favorit låtar och sådana jag aldrig har hört har blivit mina favorit låtar just efter det att hon har framträtt dem på ett så lysande och brilliant vis.

Hon har en sådan äkthet över sig och inte bara på scenen utan även i hennes blogg, hon är den hon är och är stolt över den personen och då syftar jag inte på det faktum att hon har en flickvän. Utan hennes syn på saker och ting och att hon genuint bryr sig om sig själv och sina medmänniskor.

Varje personen ska ju må bra av att ha en förebild, jag kan ju inte sjunga som ni vet, men på alla plan ser jag upp till henne och önskar att jag kan ha en sådan genuin, äkta och positiv attityd till livet och att ha mina drömmar och göra allt vad jag kan för att fullfölja dem. 

Nedan följer en topplista av mina top 3 av Mariette, jag börjar med nummer 
3. Dear Mr. President



2. You're the storm (den låten gick riktigt ända in i hjärtat så jag fick tårar i ögonen)


och på 1:a plats! Den bästa låten någonsin!

1. Because the night



Säkerligen har ni inte samma åsikt om henne som mig, men för mig är hon en IDOL!

NoHiding

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0