Bloggläsande ledde till självmord
2009-11-17 / 10:16:13 / Allmänt

Okej jag vet inte till hundra procent att detta stämmer för hörde det i andra hand så informationen är sannolikt inte helt korrekt. Hursomhelst detta vet jag: denna person mådde så dåligt av sådant som vissa kända bloggerskor (nämner inga namn, för jag var inte med och vill inte utpeka någon) att de skrev saker om hur man ska se ut, hur man ska vara osv. Vad jag tror många kända bloggerskor glömmer är att det faktiskt är väldigt unga som läser deras bloggar och de måste inrikta sig på att vara goda förebilder för dem.

Jag är ju inte känd så jag kan ju skriva vad fan jag vill, men de som faktiskt har flera hundra och varför inte tusentals läsare då måste de faktiskt ta och tänka till ordentligt innan det att de skriver något som kan uppfattas som stötande och få läsarna att må dåligt!

Att vara en förebild är något stort och otroligt och innebär enormt stort ansvar för du har faktiskt ansvar för de som ser upp till dig!

Borde kanske skriva detta direkt till de rörda men tror inte de skulle bry sig om att läsa det, så jag skriver det till er för vem vet, kanske ni blir kända bloggare en dag och även så det är inte det enda sättet att vara en förebild. Ansvaret att vara en förebild måste man alltid ta på allvar!

NoHiding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0