VAKNA!
2009-01-07 / 17:24:44 / Allmänt

Omvärlden måste ingripa i den ohumanitära konflikt som pågår i Gaza. Men vad kan väl jag göra åt det? En konflikt som nära inpå pågått sedan den bibliska tidräkningen tog sin början och vem vet kanske långt innan dess. Borde inte omvärlden kunna kräva fred? Borde inte FN kunna kräva fred? Kommer detta krig någonsin sluta? Troligtvis inte så länge minsta lilla barn finns kvar. De vägrar att integreras med varandre, det är det om något som ger näring till konflikten, det är lätt att avsky någon man inte känner. Men om murarna föll och dessa folkgrupper var tvungna att kommunicera och ta hänsyn samt respektera varandra, är det då omöjligt att det skulle bli en bättre värld i framtiden?

Men vad vet egentligen jag, jag är bara en liten bortkommen 18 åring som egentligen inte vet någonting om omvärlden. Jag vet ju inte ens vad jag ska plugga vidare till, så vem lyssnar på mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0