En författares drömmar...
2009-01-11 / 16:26:42 / Allmänt

Vad kan sådant som man skriver ha för betydelse egentligen? Om man bara skriver om sådant man aldrig upplevt, hur ska det då kunna hjälpa människor? När man inte ens själv kan förstå det man skriver om hur ska man då få andra att förstå det?

Men inte heller kan man skriva om sådant man enbart har upplevt för då skulle det ju enbart finnas självbiografier att läsa, hur facinerade sådan än kan vara kan det alternativa universumet med det som de skriver vara ännu mer facinerande hur man slits iväg till en annan värld. en annan människas fantasi. För det är just precis det böcker är, fantasier.

Vad har egentligen fantasier för betydelse egentligen? Ingen, men ändå skrivs de ner, gång på gång, varför? För att författaren ska känna sig duktig att fått ner ord på papper eller vad? Kanske precis därför att en del behöver fly verkligheten, därför skrivs de, för att nå fram till någon, kanske en ändå människa.

(Det var inte riktigt det jag tänkt att komma fram till, men min hjärna förvånade mig själv XD)


Kommentarer
Postat av: jennie

BITCH, YOU BETTER START ACTING LIKE YOU ARE LARGER THAN LIFE, BECAUSE YOU ARE!

Jag tänker se till och vara den första som köper dina böcker, om jag hinner bland alla människor.



Fantasi har visst beydelse, för det är ju det du läser och gillar, baby. skärpning. SKRIV :D

Underhållande är de böckerna och man vet ALDRIG vad som kan hända. Allting kan hända inget är omöjligt. Det är det de försöker få fram. Att få folk våga mer. Ingenting är ömöjligt. ;D



you are simply the best <3

2009-01-12 @ 17:11:20
URL: http://jengucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0