EN 18 ÅRING VET INGENTING!?
2009-01-29 / 17:29:05 / Allmänt

Igår, eller rättare sagt i natt såg jag ett klipp från vakna med the voice, då katarin eller vad människan heter som var med i eftersnack i idol påstår att en 18 åring inte har någon aning om vad som händer i världen och absolut inte har någon aning om någon ting utan enbart är ett litet barn. Tror det hela gick ut på att blondinbella som är 18 år hade förkastat anorexi och att man inte borde uppmuntra barn att banta. Men tillbaka till det katarin hela tiden upprepade en 18 åring är ett barn som bara har koll på barn saker. Okej, jag är 18 år men skulle aldrig påstå att jag är ett BARN. Förutom kanske när jag vill slippa undan att göra jobbiga saker men iaf grunden jag vill komma till är att när man är 18 får man ta körkort man får rösta och dricka alkohol. Skulle man verkligen låta ett barn göra något av dessa saker?

Jag kan nästan slå vad om att jag visste mer än katarin när jag var 10 år! För att återgå till det jag skrev igår jag hade läst hamlet när jag var 10 år, undra om hon ens vet vem som skrivit den! Inte för att påstå att jag är överdrivet kunnig om saker och ting men en 18 ÅRING VET SAKER! Frågan är om Katarin ens vet om att det pågår ett krig i kongo? Där det varit krig sedan 1800-talet som ständigt sen dess har trappats upp?  Eller att det nyss på gick ett i Gaza. Medans hon skriver hur man snabbast går ner i vikt och slösar bort sina pengar, så kan ju jag en 18 åring få skriva om sådan jag tycker är viktigare. Bland annat orättvisor i världen som jag inte tror för ett ögonblick hon har ens någon aning om!

I am the one and only - The voice of the blackout of life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0