Nu blir det att blogga av!
2009-12-06 / 12:59:01 / Allmänt

Till och börja med vill jag bara be om ursäkt för mitt väldigt tråkiga inlägg igår och att jag inte har pratat av mig om vad jag tyckte om idol i fredags som jag brukar göra varje fredag efter det att idol är slut. I fredags var jag däremot tvungen att gå och lägga mig och sova direkt efter det att idol- eftersnack var slut för i lördags morse gjorde jag tenta! Väldigt kul att göra ett prov tidigt en lördag morgon, det kändes faktiskt hela gårdagen som jag aldrig hade gått upp ur sängen, jag var liksom som i trans, jag åkte till universitetet jag skrev en tenta, jag jobbade med ett grupparbete och sedan åkte jag hem igen. Då jag bara la mig i sängen men sen blev jag så rastlös så jag började göra en förrätt till kvällen, min specialité italienska pizzabullar :)

Efter maten såg mamma och jag först postkodsmiljonären där vi klarade den tredje sista frågan men tror ni idioten på tv gjorde det? Den använde alla sina livlinor på en och samma fråga och mamma och jag kunde den direkt haha. Vill ni veta vad frågan var:
Vilket land vann det första fotbolls VM 1930? visst är ni chockade att mamma och jag kunde den frågan, jag gissa till och med rätt på båda lagen som var i finalen. Vill ni ha alternative?
A:Uruguay B: Brasilen C: Argentina D: Chile
Fråga mig inte hur jag visste det och fråga mig inte heller hur jag minns alla alternativen i rätt ordning, jag bara vet helt enkelt ^^.

När postkodsmiljonären tog slut såg mamma och jag sedan det första avsnittet av Robinson för i år! Whoohoo och måste säga att vi var ganska bra på att minnas de där siffrorna också inte för att skryta eller så :P

Tyvärr hade jag när Robinson tog slut äntligen vaknat för första gången den dagen så då tittade jag på ett avsnitt av Merlin på datan, först störde jag mig bara hur många fel historiskt sett det var i serien men sen när drakar och sådant dök upp då gav jag upp och bara njöt av en väldigt bra tv serie, lite Harry Potter, Sagan om ringen, Narnia aktigt typ hehe Men helt klart underhållande!

Och till sist gällande Idol måste jag säga att jag hamnade i chock när Tove & Erik hängde löst, sekunden innan resultatet kom in så tänkte "shit tänk om tove & erik hänger löst - vad gör jag då?". Ni som läser min blogg ser nu att jag har haft fel jag som tjatat och tjatat om att tove & erik skulle stå i finalen hade fel. En lustig känsla det där att ha fel haha nej då skoja bara! Självklart tycker jag att det är kul för Calles del som har utvecklats så mycket under Idol men jag tyckte bara helt enkelt att TOVE & ERIK VAR BÄTTRE! Men vad kan man göra - final nästa vecka får se vem som är bäst då :)

Det bästa från idol denna vecka:

En grym låt sedan tidigare och Erik gjorde den grymmare ;)


NoHiding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0