Skottdrama
2008-12-27 / 00:59:16 / Allmänt

Idag tidigt på morgonen (runt nio XD) fick jag ett sms av min kära vän malin där det stod JAG HAR VARIT MED OM ETT SKOTTDRAMA!!!!!! självfallet fick jag omedelbar panik och svarade fortast möjligt VA?!!?!!!?!?!?!?! Då visade det sig att när hon hade varit ute på promenad med hennes familj vid deras stuga att de hamnat i ett älgjaktsområde. Där ett skott hade vinit förbi 200m därifrån. När man tänker på det är det väldigt nära.

För min del var jag idag hos min farmor och farfar, vilket är som det är helt enkelt. Seg konversation om ännu segare ämnen. Vid flertalet tillfällen kom jag på att sitta sjunga för mig själv när det varit helt tyst i över en kvart! Då önskade jag nästan att jag hellre hade varit 200m ifrån ett skott, eller just det rättare sagt var jag det, under annan formulering.

På ett vis var både malin och jag utsatta för skottdrama denna dag.

Men ang. älg jakten, måste lägga in vissa kommentarer ang. den för denna blogg heter ju faktiskt nohiding, vilket jag tolkar det som att jag måste säga mina egna åsikter. Ska det verkligen vara möjligt att man ska kunna hamna mitt i ett älgjakts område??? Det är ju livsfarligt!!! Det är ju inte alls omöjligt att lyckas med att bli skjuten under sådana omständigheter, allmänheten borde varnas på alla tilltänkta vis för man ska inte riskera att kunna bli misstagen för en älg, det är helt fel. Missuppfatta mig inte jag är inte emot älg jakt men tycker den borde kunna ske under säkrare omständigheter!

I am the one and only - the voice of the blackout of life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0